Betingelser og villkår

Kjøpsvilkår

Vilkår mellom kunden og Evoride (Org: 928 180 700)

Kjøp og pris

Kjøp

Når en bestilling gjøres inngås en avtale om kjøp imellom kunde og Evoride. En ordrebekreftelse skapes å sendes automatisk til den e-postadressen som angis ved bestilling. Evoride inngår ikke avtaler med personer som er under 18 år og i det tilfelle(t) en slik ordre skulle legges vil denne makuleres automatisk. Vi reserverer oss retten til å avise en ordre.

Pris

Samtlige priser på Evoride vises inkl. MVA. Vi reserverer oss retten til å justere våre priser om mva-satsen endres. Ingen avgifter, som ikke tydelig presenteres i sammenheng med bestilling, tilkommer. Vi reserverer oss retten til å justere prisen på en ordre i det tilfelle alvorlige programmeringstekniske feil oppstår. I tilfelle dette oppstår har kunden full og umiddelbar rettighet til å heve kjøpet. Prisen kan også endres av eksterne omstendigheter som Evoride ikke kan påvirke, valutaforandringer eller fraktpriser.

Betaling

Faktura

Ved betaling med faktura samarbeider vi med Avarda. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Samtlige faktura er overdratt til Avarda sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til dem. Fakturaens betalingsvilkår er 30 dager. Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

I tilfelle kreditt nektes ved kjøp finns muligheten å istedet betale med kredittkort.

Refunderinger

I de fall kunden har rett til refundering gjøres dette innen 30 dager fra da vi mottok kundens beskjed.

Levering

Vi leverer varer over hele landet. Vi leverer elsykkel gratis til alle sør for Trondheim fylke. Nord for Trondheim har vi en liten fraktpris.

På ordrebekreftelsen fremgår den leveringsadressen som varene vil sendes til. Om man i ettertid vil endre leveringsadressen vil en identitetskontroll gjennomføres før leveringsadressen kan endres. I disse tilfeller kan utleveringstiden påvirkes.

Standardproduksjon

På ordrebekreftelsen fremgår estimert dato når varene forlater lager.
Denne datoen er foreløpig og kan bli endret, noe som da vil bli varslet.

Leveringstid

Leveringstiden på våre produkter varierer avhengig av Bring. men lagerførte produkter sendes innen tre dager, og vil vær hos deg ila en uke.

Transportskader

Om en transportskade oppdages i samband med levering ønsker vi at dette rapporteres på plass til transportøren ved en notering på fraktseddelen før denne kvitteres. Deretter tar kunden kontakt med oss per telefon (85 23 06 40) samt fyller i vårt reklamasjonsskjema.

Om skjulte skader oppdages skal disse også rapporteres til oss på samme måte. Vi ønsker at kunden gjør denne rapporteringen til oss innen syv arbeidsdager fra mottakelse. Med anledning av dette er det viktig at leveransen inspiseres og at emballasjen tas av direket ved mottakelse.

I det tilfeller skade har oppstått får kunden under ingen omstendigheter bruke eller montere produktet men skal ta kontakt med Agripa omgående. All emballasje skal spares slik at skaden kan besiktes. Vi setter pris på om skaden fotodokumenteres. Avhengig av skadens omfattelse sender vi enten en ny vare eller ser til at en annen løsning ordnes.

Angrerett, reklamasjon & garanti

Angrerett

Ifølge de salgsbetingelser som gjelder for forbrukerkjøp av varer over internett har forbruker som regel angrerett. Refererer distansavtalen en vare som spesialtilpasses etter forbrukerens instruksjoner, får forbruker og næringsdrivende avtale om frafallende angrerett. Ved å gjøre en bestilling og akseptere disse vilkår godkjenner forbruker at angreretten ikke gjelder. Angreretten gjelder ikke firmakunder.

Garanti

Vi har diverse garantier på våre produkter. Hør med oss ved kjøp. Ved feil som dekkes av garantien skal varen repareres eller byttes ut. I de tilfeller garantiærender rapporteres og ingen feil kan konstateres må vi debitere kunden de kostnader som kan oppstå. Dette gjelder også om kunden selv har årsaket skaden i samband med håndtering eller på grunn av feilaktig montering. Kundens faktura gjelder som garantibevis.

Riper, merker og andre mindre defekter bedømmes på normalt betraktningsavstand.

Reklamasjon

Om kunden viser at feil på varen finnes, påtar Evoride seg til, om kunden ønsker, å se til at varen repareres eller byttes ut. I de tilfeller en vare byttes ut, må kunden, etter anmodning, se til at det feilaktige produktet returneres til Evoride. Evoride erstatter kunden for eventueller kostnader i samband med returen av en godkjent reklamert.

Skjulte feil og skader skal reklameres av kjøperen før bruk og montering av produktene om feilen ikke er av en slik art at den ikke kunne oppdages før levering eller bruk. Vi ønsker at kunden sender reklamasjonen innen sju arbeidsdager fra det at varene ble levert. Ved alle typer av feil og skader setter vi pris på og anbefaler at de fotodokumenteres .

Skulle noe av de leverte produktene være feilaktige, skal kunden kontakte Evoride så fort som mulig.

Tvist

Vi vil følge Forbrukerrådets anbefalinger ved eventuell tvist.

Sekretess, sikkerhet & cookies

Sekretess

Ifølge loven om personopplysninger får ingen registrering av personuppgifter skje uten personens samtykke. Når en bestilling gjøres godkjenner kunden at Evoride lagrer de opplysninger som behøves for å kunne ekspediere bestillingen og som angis av kunden. Opplysningene kan gis til en tredje part, kun for håndtering av administrasjon av bestilling,levering eller betaling, såsom betalingsleverandør eller transportør.

Kunden kan begjære et registerutdrag for å kontrollere hvilken informasjon som finns lagret og kan deretter begjære endringer og/eller rettelse. Kunden kan også begjære å få sine opplysninger slettet.

Evoride gir ikke ut personopplysninger annet enn hva som er angitt ovenfor, uten godkjennelse eller innsendt skriftlig begjæring fra kunden.

I samband med, og under håndtering av bestillingen, sendes e-post relatert til bestillningen. Evoride kan også komme til å sende annen informasjon, nyhetsbrev eller tilbud til kunder. Ingen utsendelser fra tredje part eller med informasjon som ikke er koblet til Evorides virksomhet forekommer. Ved alle utsendelser av nyheter, informasjon og tilbud finns link i e-posten for avregistrering. Slik gjøres avregistrering uten krav på innlogging eller annet.

Cookies

En cookie er en liten datafil som lagres av din webleser på din data. Cookies brukes for å muliggjøre bestillinger fra vår webside, samt for å analysere besøksstatistikk.

Det er mulig å stenge av lagringen av cookies via instillinger i webleseren.

Eget serviceverksted!

Vær trygg på at sykkelen er iorden. Vi har eget verksted og rask tilgang på deler.

Konkurransedyktige priser

Hos oss får du kvalitetsykler til konkurransedyktige priser

Fri frakt på ordre over 1500,-

Vi leverer over hele landet.
Fri frakt gjelder for alle sør for Trøndelag.